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GOOD FOR YOU, GOOD FOR OUR PLANET

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With growing concern about sustainable development and livestock welfare, the Brazilian beef industry knew it was imperative to dispel myths about the cattle industry and promote the brand in the international market. We conducted an in-depth inventory of sustainable livestock farming from across Brazil. Our study found that Brazil has one of the best environments for animal welfare in the world. This is due to land use strategies as well as regulations on use of growth hormones and feed additives along with the prevalence of grass-fed cattle.
Using real examples of Brazil’s focus on sustainability, we positioned Brazilian Beef as “Good for you, good for the planet.” With this strategy, we developed a comprehensive communication campaign including catalogs, print and online materials for promotion at the Anuga Fair in Germany, the largest fair in the industry. Brazilian Beef was the winner at Apex-Brazil Awards 2012, the most important award for the Brazilian Export Sector, in the category “Innovative Action for the Commercial Promotion.”

Com a crescente pressão pelo desenvolvimento sustentável e segurança alimentar, a indústria brasileira exportadora de carne entendeu a importância de esclarecer mitos sobre a produção de gado de corte no país, como alicerce para o sucesso das exportaçoes brasileiras e do brand Brazilian Beef no exterior. Conduzimos um completo inventário sobre produção de gado de corte no país, identicando casos de Norte a Sul. Nosso estudo mostrou que o Brasil possui um dos melhores ambientes para bem estar animal no mundo: começando pelo uso da terra, passando pela alimentação a pasto, somado a sanidade animal com a proibição do uso hormônios de crescimento no pais. Todas estas caracteristicas, somadas a capacidade produtiva do país, constroem os diferenciais da marca Brazilian Beef.
Utilizando personagens e casos reais de producão sustentável, desenvolvemos o posicionamento do Brazilian Beef.”Bom para voce, bom para o planeta” Com esta estratégia coordenamos uma campanha completa incluindo produção de videos, relações públicas, presença online e offline, catálogos impressos e materiais promocionais para a feira de Anuga na Alemanha, a maior e mais importante do setor. Projeto vencedor do Premio Apex 2012, o mais importante do setor exportador brasileiro na categoria ação promocional inovadora.

 

 

 

 

 

 

 

With growing concern about sustainable development and livestock welfare, the Brazilian beef industry knew it was imperative to dispel myths about the cattle industry and promote the brand in the international market. We conducted an in-depth inventory of sustainable livestock farming from across Brazil. Our study found that Brazil has one of the best environments for animal welfare in the world. This is due to land use strategies as well as regulations on use of growth hormones and feed additives along with the prevalence of grass-fed cattle.
Using real examples of Brazil’s focus on sustainability, we positioned Brazilian Beef as “Good for you, good for the planet.” With this strategy, we developed a comprehensive communication campaign including catalogs, print and online materials for promotion at the Anuga Fair in Germany, the largest fair in the industry. Brazilian Beef was the winner at Apex-Brazil Awards 2012, the most important award for the Brazilian Export Sector, in the category “Innovative Action for the Commercial Promotion.”
Com a crescente pressão pelo desenvolvimento sustentável e segurança alimentar, a indústria brasileira exportadora de carne entendeu a importância de esclarecer mitos sobre a produção de gado de corte no país, como alicerce para o sucesso das exportaçoes brasileiras e do brand Brazilian Beef no exterior. Conduzimos um completo inventário sobre produção de gado de corte no país, identicando casos de Norte a Sul. Nosso estudo mostrou que o Brasil possui um dos melhores ambientes para bem estar animal no mundo: começando pelo uso da terra, passando pela alimentação a pasto, somado a sanidade animal com a proibição do uso hormônios de crescimento no pais. Todas estas caracteristicas, somadas a capacidade produtiva do país, constroem os diferenciais da marca Brazilian Beef.
Utilizando personagens e casos reais de producão sustentável, desenvolvemos o posicionamento do Brazilian Beef.”Bom para voce, bom para o planeta” Com esta estratégia coordenamos uma campanha completa incluindo produção de videos, relações públicas, presença online e offline, catálogos impressos e materiais promocionais para a feira de Anuga na Alemanha, a maior e mais importante do setor. Projeto vencedor do Premio Apex 2012, o mais importante do setor exportador brasileiro na categoria ação promocional inovadora.