Loading...

IMAX IN BRAZIL

____


As IMAX prepared to launch its first theater in São Paulo, Romi Azevedo, formerly head of IMAX marketing and communications, was hired as a consultant to assure that the brand launch and theater opening was a success. The key was a strong programming line up, marketing campaign, ticket value and theatre opening. We evaluated movie options, worked closely with IMAX Headquarters and the IMAX theatre operator in São Paulo to develop and utilize Brazilian marketing materials that positioned IMAX as the ultimate movie experience and prepared the theatre operator to be an IMAX spokesperson. As a result of the campaign, the IMAX São Paulo theatre opened as the #1 box office in the country and all opening weekends were sold out in the first month.

Quando IMAX se preparava para lançar seu primeiro cinema em São Paulo, Romi foi chamada para assegurar que o lançamento da marca fosse um sucesso no país, coordenando toda area de comunicação e marketing .
A estrategia traçada incluiu uma programação consistente e atraente somada a campanha de marketing, preço de ingressos e visibilidade da inauguracão do cinema.
O posicionamento da marca IMAX envolveu desde a seleção de filmes, passando pela integração do IMAX HQ com o operador do IMAX em São Paulo e desenvolvimento de materiais de apoio.
O resultado da Campanha do IMAX São Paulo, como #1 no pais, foi tão positivo que todos os finais de semana foram 100% vendidos (sold out) no primeiro mês.

 

 

 

 

As IMAX prepared to launch its first theater in São Paulo, Romi Azevedo, formerly head of IMAX marketing and communications, was hired as a consultant to assure that the brand launch and theater opening was a success. The key was a strong programming line up, marketing campaign, ticket value and theatre opening. We evaluated movie options, worked closely with IMAX Headquarters and the IMAX theatre operator in São Paulo to develop and utilize Brazilian marketing materials that positioned IMAX as the ultimate movie experience and prepared the theatre operator to be an IMAX spokesperson. As a result of the campaign, the IMAX São Paulo theatre opened as the #1 box office in the country and all opening weekends were sold out in the first month.
Quando IMAX se preparava para lançar seu primeiro cinema em São Paulo, Romi foi chamada para assegurar que o lançamento da marca fosse um sucesso no país, coordenando toda area de comunicação e marketing .
A estrategia traçada incluiu uma programação consistente e atraente somada a campanha de marketing, preço de ingressos e visibilidade da inauguracão do cinema.
O posicionamento da marca IMAX envolveu desde a seleção de filmes, passando pela integração do IMAX HQ com o operador do IMAX em São Paulo e desenvolvimento de materiais de apoio.
O resultado da Campanha do IMAX São Paulo, como #1 no pais, foi tão positivo que todos os finais de semana foram 100% vendidos (sold out) no primeiro mês.