Few people know that out of every 5 glasses of orange juice consumed in Europe, 3 come from Brazil. Orange Juice is the world’s most popular juice, but despite it’s popularity, consumption has dropped 16% over the last 10 years, loosing “stomach share” to new beverages like water and sports drinks.
We conducted an in-depth brand study which determined that orange juice needed to engage with new generations using a more contemporary approach.
We developed a pilot project designed to connect the industry’s image with consumers of orange juice worldwide, focussing on younger generations. Besides being highly innovative, the project’s challenges were compounded by the limited budget and international scope of work. In order to fulfill these unique requirements, we developed a web-based activation campaign targeted to engage opinion-makers of the international marketplace. The Ifeelorange.com campaign was the winner at Apex-Brazil Awards 2012, the most important award for the Brazilian Export Sector, in the category “Innovative Action for the Commercial Promotion of Products.”
Pouca gente sabe, mas a cada 5 copos de suco de laranja bebidos no mundo, 3 vem do Brasil. Apesar da liderança mundial, o consumo de Suco de Laranja estava estagnado, perdendo mercado para novas bebidas como isotônicos, água etc. Coordenamos e contratamos um profundo estudo sobre hábitos de consumo no mercado mundial de bebidas com foco na Europa, apresentando o maior estudo de Brand do setor. A partir deste diagnóstico, desenvolvemos um projeto piloto desenhado para conectar a imagem do setor e do suco de laranja as novas gerações. Além do projeto inovador, o desafio era atingir consumidores em diferentes áreas geográficas com verba reduzida. Desenvolvemos uma estratégia de modelo de escalonamento e crescimento partir da adesão de parceiros internacionais com uma campanha 100% online focada no mercado Europeu. Desenvolvemos comunicação completa, valorizando o tom positivo da nova geração incluindo evento em Londres, repercussão na midia impressa e forte presença online e redes sociais. Projeto vencedor do Premio APEX 2012 como ação inovadora de promoção internacional.
Few people know that out of every 5 glasses of orange juice consumed in Europe, 3 come from Brazil. Orange Juice is the world’s most popular juice, but despite it’s popularity, consumption has dropped 16% over the last 10 years, loosing “stomach share” to new beverages like water and sports drinks.
We conducted an in-depth brand study which determined that orange juice needed to engage with new generations using a more contemporary approach.
We developed a pilot project designed to connect the industry's image with consumers of orange juice worldwide, focussing on younger generations. Besides being highly innovative, the project’s challenges were compounded by the limited budget and international scope of work. In order to fulfill these unique requirements, we developed a web-based activation campaign targeted to engage opinion-makers of the international marketplace. The Ifeelorange.com campaign was the winner at Apex-Brazil Awards 2012, the most important award for the Brazilian Export Sector, in the category “Innovative Action for the Commercial Promotion of Products.”
Pouca gente sabe, mas a cada 5 copos de suco de laranja bebidos no mundo, 3 vem do Brasil. Apesar da liderança mundial, o consumo de Suco de Laranja estava estagnado, perdendo mercado para novas bebidas como isotônicos, água etc. Coordenamos e contratamos um profundo estudo sobre hábitos de consumo no mercado mundial de bebidas com foco na Europa, apresentando o maior estudo de Brand do setor. A partir deste diagnóstico, desenvolvemos um projeto piloto desenhado para conectar a imagem do setor e do suco de laranja as novas gerações. Além do projeto inovador, o desafio era atingir consumidores em diferentes áreas geográficas com verba reduzida. Desenvolvemos uma estratégia de modelo de escalonamento e crescimento partir da adesão de parceiros internacionais com uma campanha 100% online focada no mercado Europeu. Desenvolvemos comunicação completa, valorizando o tom positivo da nova geração incluindo evento em Londres, repercussão na midia impressa e forte presença online e redes sociais. Projeto vencedor do Premio APEX 2012 como ação inovadora de promoção internacional.