Loading...

ROMI AZEVEDO

____

ROMI AZEVEDO

INTERNATIONAL MARKETING & COMMUNICATIONS

A seasoned American international marketing executive with over 15 years of experience in launching and managing entertainment brands worldwide in television, cinema and internet, Romi has spent the last 7 years living in Brazil and working with locally inspired companies to develop their brands and campaigns.

Most recently she was Macy’s  strategic consultant for the iconic department store’s $30 million mega Brazil tribute in 810 stores throughout the U.S.  While in Rio de Janeiro, she also served as Chief Marketing Officer at world renowned Brazilian non-profit - CDI (Center for Digital Inclusion - www.cdi.org.br) and Brazilian social media cinema start up - MovieMobz (www.moviemobz.com).  

Prior to Brazil, she was based in New York, where she served as the Vice President of Corporate Marketing and Communications at IMAX Corporation. There she oversaw the corporate image and managed the brand across the entire IMAX theatre network throughout 38 countries. She was also the Vice President of Marketing and Corporate Communications at StarMedia Network (www.starmedia.com) where she led a global team and successfully developed integrated marketing communications programs for a portfolio of 13 brands across 11 operations throughout Latin America.  Romi also served as Manager of Marketing and Promotions for USA Brazil (www.uc.globo.com), a joint venture between USA Network and Globosat, where she was responsible to launch the American cable television channel in 1996 in Portuguese. Romi holds a Bachelor of Arts from the University of Southern California in both International Relations and French.

Com mais de 15 anos de experiência no lançamento e gestão de marcas globais para televisão, cinema, internet e varejo, Romi é uma executiva de marketing, americana e bilingue. Vivendo 7 anos no Brasil, trabalhou e desenvolveu marcas e campanhas, com empresas líderes locais, oferecendo uma perspectiva moderna do Brasil somada aos mais altos padrões internacionais.

Desenvolveu campanhas de sucesso para marcas como Macys, IMAX, Apex Brasil e Rede Globo. Recentemente desenvolveu consultoria estratégica para a iconica loja de departamentos Macy’s com verba de $30 milhões e mais de 800 lojas nos Estados Unidos.  Enquanto vivendo no Rio de Janeiro, atuou como Executiva de Marketing para a renomada ONG Centro de Inclusão Digital (www.cdi.org.br) e o Cinema Social Media- MovieMobz (www.moviemobz.com).

Previamente ao Brasil, estando baseada em Nova Iorque serviu como Vice Presidente de Marketing e Comunicação Corporativa junto a IMAX Corporation onde desenvolveu identidade corporativa entre todos os cinemas IMAX em mais de 38 países. Romi foi Vice Presidente de Comunicação Corporativa e Marketing junto a StarMedia Network (www.starmedia.com) onde conduziu um time global e desenvolveu programas de comunicação integrada envolvendo gestão de portfolio de 13 marcas em mais de 11 operações na America Latina.  Romi atuou ainda como Gerente de Marketing e Promoção para USA Brasil , uma joint venture entre USA Network e Globosat, (www.uc.globo.com) onde coordenou o lançamento da TV a Cabo Americana em portugues em 1996 . Romi possui Bacharelado em Artes pela University of Southern California em Relações Internacionais e Francês.