Loading...

EDUARDO PARDELL

____

EDUARDO PARDELL

BRAND STRATEGY

Pardell is the classic example of a professional expert.  With extensive experience in a vast range of business areas, he brings tremendous value to companies – of all sizes and cultures – seeking to build strong brands.  Before founding his first advertising agency in 1983, he was a consultant at Price Waterhouse for four years where he was involved with operations as varied and diverse as international banks and large public museums.


In 1994, while at the Site Inc. Foundation, one of the first internet company’s in the country, he introduced the internet to some of Brazil’s largest corporations.  Brands such as Amway, Eletropaulo, BNP Paribas, CESP, Itaú BBA, Scopus and Unimed, all took its first steps in the online world with Pardell.


Pardell was also responsible for structuring operations and conducting due diligence for the small, but competent company, Pulso Tecnologia, which attracted international private funds and resulted in the company’s acquisition in 1998.  In just six months after the merger, the new brand Pulse Technology grew from 15 to 160 professionals; and with its largest workforce of system developers, initiated one of the most impressive technological leaps ever seen in Brazil and the world. Bradesco provided the first internet banking solution in Brazil and second in the world, followed by versions for Banco Safra, ABN Amro and Banco Real, among others.  Pardell developed Brazil’s first e-commerce platforms for Amway, Shopfácil Bradesco, OESP Lists and UOL; and the first system of strong encryption developed outside of the USA, which allowed the introduction of several critical mission solutions in the country.
This successful trajectory culminated in 2001, when he received the Exame magazine award for the Best Brazilian e-business software company, alongside companies such as Microsoft, Oracle and PeopleSoft.  Between 2002 and 2012, as CEO of ZK and Fishmobile, Pardell devoted himself exclusively to strategic consulting in the mobile sector, developing projects for companies such as the Bank of Brazil, Globo Vivo and CBF,  and establishing important alliances with Apple, Adobe and Woodwing Netherlands.


Since 2012, with the founding of AKA:Brands, Pardell has focused his talents and passion, that permeated his entire career, to build strong brands directly and indirectly with its audiences.


Pardell é o exemplo clássico de profissional que se define como especialista, mas que traz na bagagem vasta experiência em múltiplas áreas de atuação, o que invariavelmente se traduz em ganho de valor para cada incursão que faz auxiliando empresas de todos os portes e culturas a construirem Marcas fortes.


Antes de fundar sua primeira agência de propaganda em 1983, foi consultor na Price Waterhouse durante quatro anos e nesse período mergulhou nos aspectos operacionais de de segmentos tão variados e diversos como bancos internacionais e museus públicos de grande porte.


Em 1994, através da fundação da Site Inc –  talvez a primeira empresa de internet do país –  introduziu algumas das maiores corporações do Brasil no então nascente universo da internet. Marcas como Amway, AES Eletropaulo, BNP Paribas, CESP, Itaú BBA, Scopus e Unimed, puderam assim dar seus primeiros passos no ambiente online.


Pardell foi também responsável pela estruturação de operações e condução de incontáveis diligências que resultaram na atração de fundos privados internacionais, o que viabilizou, em 1998, a aquisição da então pequena porém competente empresa de tecnolgia Pulso Tecnologia. Em pouco mais de seis meses, a nova Marca Pulso Tecnologia resultante da união entre as duas empresas saltou de 15 profissionais para 160, em sua maioria desenvolvedores de sistemas, e deu-se início um dos mais impressionantes saltos tecnológicos já vistos no Brasil e no mundo,


A primeira solução de internet banking do Brasil, e segunda do mundo, para o Bradesco. A esta se seguiram as versões para Banco Safra, ABN Amro e Banco Real, dentre outros. A primeira plataforma de comércio eletrônico desenvolvida no país, para Amway, Shopfácil Bradesco, OESP Listas e UOL. O primeiro sistema de criptografia forte desenvolvido fora dos EUA, que permitiu a introdução de diversas soluções de missão crítica no país.


Essa trajetória culminou, em 2001, na premiação conferida pela revista Exame como melhor empresa de software para e.business brasileira, ao lado de empresas como Microsoft, Oracle e PeopleSoft.


Entre 2002 e 2012, através das empresas ZK e Fishmobile, Pardell se dedicou exclusivamente à consultoria estratégica no segmento mobile, desenvolvendo cases para empresas como Banco do Brasil, Globo, Vivo e CBF, contando com alianças importantes como Apple, Woodwing Netherlands e Adobe.


Desde 2012, com a fundação da AKA:Marcas, Pardell assumiu a vocação e a paixão que permearam sua trajetória e se dedica a colaborar na construção de Marcas fortes, através dos principais meios de relacionamento destas Marcas com seus públicos diretos e indiretos.


Como dissemos no início, Pardell se define como um especialista em estratégia de Marcas. Mas aqui na B GLOBAL nós não conseguimos resumi-lo melhor do que através de uma simples expressão: Pardell é um generalista. Muito especializado, convenhamos.

 

 

 

EDUARDO PARDELL

BRAND STRATEGY

Pardell is the classic example of a professional expert.  With extensive experience in a vast range of business areas, he brings tremendous value to companies - of all sizes and cultures - seeking to build strong brands.  Before founding his first advertising agency in 1983, he was a consultant at Price Waterhouse for four years where he was involved with operations as varied and diverse as international banks and large public museums.

In 1994, while at the Site Inc. Foundation, one of the first internet company's in the country, he introduced the internet to some of Brazil's largest corporations.  Brands such as Amway, Eletropaulo, BNP Paribas, CESP, Itaú BBA, Scopus and Unimed, all took its first steps in the online world with Pardell.

Pardell was also responsible for structuring operations and conducting due diligence for the small, but competent company, Pulso Tecnologia, which attracted international private funds and resulted in the company's acquisition in 1998.  In just six months after the merger, the new brand Pulse Technology grew from 15 to 160 professionals; and with its largest workforce of system developers, initiated one of the most impressive technological leaps ever seen in Brazil and the world. Bradesco provided the first internet banking solution in Brazil and second in the world, followed by versions for Banco Safra, ABN Amro and Banco Real, among others.  Pardell developed Brazil's first e-commerce platforms for Amway, Shopfácil Bradesco, OESP Lists and UOL; and the first system of strong encryption developed outside of the USA, which allowed the introduction of several critical mission solutions in the country.
This successful trajectory culminated in 2001, when he received the Exame magazine award for the Best Brazilian e-business software company, alongside companies such as Microsoft, Oracle and PeopleSoft.  Between 2002 and 2012, as CEO of ZK and Fishmobile, Pardell devoted himself exclusively to strategic consulting in the mobile sector, developing projects for companies such as the Bank of Brazil, Globo Vivo and CBF,  and establishing important alliances with Apple, Adobe and Woodwing Netherlands.

Since 2012, with the founding of AKA:Brands, Pardell has focused his talents and passion, that permeated his entire career, to build strong brands directly and indirectly with its audiences.


Pardell é o exemplo clássico de profissional que se define como especialista, mas que traz na bagagem vasta experiência em múltiplas áreas de atuação, o que invariavelmente se traduz em ganho de valor para cada incursão que faz auxiliando empresas de todos os portes e culturas a construirem Marcas fortes.

Antes de fundar sua primeira agência de propaganda em 1983, foi consultor na Price Waterhouse durante quatro anos e nesse período mergulhou nos aspectos operacionais de de segmentos tão variados e diversos como bancos internacionais e museus públicos de grande porte.

Em 1994, através da fundação da Site Inc -  talvez a primeira empresa de internet do país -  introduziu algumas das maiores corporações do Brasil no então nascente universo da internet. Marcas como Amway, AES Eletropaulo, BNP Paribas, CESP, Itaú BBA, Scopus e Unimed, puderam assim dar seus primeiros passos no ambiente online.

Pardell foi também responsável pela estruturação de operações e condução de incontáveis diligências que resultaram na atração de fundos privados internacionais, o que viabilizou, em 1998, a aquisição da então pequena porém competente empresa de tecnolgia Pulso Tecnologia. Em pouco mais de seis meses, a nova Marca Pulso Tecnologia resultante da união entre as duas empresas saltou de 15 profissionais para 160, em sua maioria desenvolvedores de sistemas, e deu-se início um dos mais impressionantes saltos tecnológicos já vistos no Brasil e no mundo,

A primeira solução de internet banking do Brasil, e segunda do mundo, para o Bradesco. A esta se seguiram as versões para Banco Safra, ABN Amro e Banco Real, dentre outros. A primeira plataforma de comércio eletrônico desenvolvida no país, para Amway, Shopfácil Bradesco, OESP Listas e UOL. O primeiro sistema de criptografia forte desenvolvido fora dos EUA, que permitiu a introdução de diversas soluções de missão crítica no país.

Essa trajetória culminou, em 2001, na premiação conferida pela revista Exame como melhor empresa de software para e.business brasileira, ao lado de empresas como Microsoft, Oracle e PeopleSoft.

Entre 2002 e 2012, através das empresas ZK e Fishmobile, Pardell se dedicou exclusivamente à consultoria estratégica no segmento mobile, desenvolvendo cases para empresas como Banco do Brasil, Globo, Vivo e CBF, contando com alianças importantes como Apple, Woodwing Netherlands e Adobe.

Desde 2012, com a fundação da AKA:Marcas, Pardell assumiu a vocação e a paixão que permearam sua trajetória e se dedica a colaborar na construção de Marcas fortes, através dos principais meios de relacionamento destas Marcas com seus públicos diretos e indiretos.

Como dissemos no início, Pardell se define como um especialista em estratégia de Marcas. Mas aqui na B GLOBAL nós não conseguimos resumi-lo melhor do que através de uma simples expressão: Pardell é um generalista. Muito especializado, convenhamos.