Loading...

A MAGICAL JOURNEY

____


Macy’s, the iconic premier retailer wanted to create a new promotional opportunity to actively engage consumers during spring and summer throughout its 800 stores across the United States. Brazil was selected as the muse for a tribute tapping into the country’s exciting summer fashion, ascendant cultural and economic influence, and rich creative contributions. B Global, Macy’s Brazil marketing consultancy, worked together with the company and its agency, Vox Profero, to develop a fully integrated merchandising and marketing initiative inspired by Brazil. She managed a partnership program with leading Brazilian government agencies and brands to amplify the campaign, helped to develop creative assets, and identified members of the creative class to bring authenticity and a modern Brazilian image to the Macy’s tribute.
Macy’s saw a significant year-on-year sales increase at over 400 participating stores. The campaign had a positive impact on brand health metrics and generated over 100 million media impressions through PR activities.

Macy’s, a icônica loja de departamento americana, quis criar um evento promocional de primavera verão 2012 em suas 800 lojas espalhadas pelos Estados Unidos.
O Brasil foi escolhido como inspiração devido a sua vibrante moda verão e crescente interesse internacional na cultura e economia brasileira.
B Global, consultoria de marketing para Macy’s Brasil, desenvolveu uma campanha integrada de promoção e marketing inspirada no pais, onde gerenciou a parceria entre Macys, Apex e marcas participantes, potencializando o resultado da campanha, incluindo alinhamento de criação e identificação de personagens que contribuissem para uma imagem autentica e moderna do Brasil.
Macy’s reconheceu a melhoria das vendas em mais de 400 lojas participantes.
A campanha teve impacto positivo na marca Macy’s gerando mais de 100 milhões em retorno de midia expontânea via relaçoes publicas.

Macy's, the iconic premier retailer wanted to create a new promotional opportunity to actively engage consumers during spring and summer throughout its 800 stores across the United States. Brazil was selected as the muse for a tribute tapping into the country’s exciting summer fashion, ascendant cultural and economic influence, and rich creative contributions. B Global, Macy's Brazil marketing consultancy, worked together with the company and its agency, Vox Profero, to develop a fully integrated merchandising and marketing initiative inspired by Brazil. She managed a partnership program with leading Brazilian government agencies and brands to amplify the campaign, helped to develop creative assets, and identified members of the creative class to bring authenticity and a modern Brazilian image to the Macy’s tribute.
Macy’s saw a significant year-on-year sales increase at over 400 participating stores. The campaign had a positive impact on brand health metrics and generated over 100 million media impressions through PR activities.
Macy's, a icônica loja de departamento americana, quis criar um evento promocional de primavera verão 2012 em suas 800 lojas espalhadas pelos Estados Unidos.
O Brasil foi escolhido como inspiração devido a sua vibrante moda verão e crescente interesse internacional na cultura e economia brasileira.
B Global, consultoria de marketing para Macy’s Brasil, desenvolveu uma campanha integrada de promoção e marketing inspirada no pais, onde gerenciou a parceria entre Macys, Apex e marcas participantes, potencializando o resultado da campanha, incluindo alinhamento de criação e identificação de personagens que contribuissem para uma imagem autentica e moderna do Brasil.
Macy’s reconheceu a melhoria das vendas em mais de 400 lojas participantes.
A campanha teve impacto positivo na marca Macy’s gerando mais de 100 milhões em retorno de midia expontânea via relaçoes publicas.