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A MAGICAL JOURNEY

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Macy's, the iconic premier retailer wanted to create a new promotional opportunity to actively engage consumers during spring and summer throughout its 800 stores across the United States. Brazil was selected as the muse for a tribute tapping into the country’s exciting summer fashion, ascendant cultural and economic influence, and rich creative contributions. Romi Azevedo, Macy's Brazil marketing consultant, worked together with the company and its agency, Vox Profero, to develop a fully integrated merchandising and marketing initiative inspired by Brazil. She managed a partnership program with leading Brazilian government agencies and brands to amplify the campaign, helped to develop creative assets, and identified members of the creative class to bring authenticity and a modern Brazilian image to the Macy’s tribute.
Macy’s saw a significant year-on-year sales increase at over 400 participating stores. The campaign had a positive impact on brand health metrics and generated over 100 million media impressions through PR activities.
Macy's, a icônica loja de departamento americana, quis criar um evento promocional de primavera verão 2012 em suas 800 lojas espalhadas pelos Estados Unidos.
O Brasil foi escolhido como inspiração devido a sua vibrante moda verão e crescente interesse internacional na cultura e economia brasileira.
Romi Azevedo, então consultora de marketing para Macy’s Brasil, desenvolveu uma campanha integrada de promoção e marketing inspirada no pais, onde gerenciou a parceria entre Macys, Apex e marcas participantes, potencializando o resultado da campanha, incluindo alinhamento de criação e identificação de personagens que contribuissem para uma imagem autentica e moderna do Brasil.
Macy’s reconheceu a melhoria das vendas em mais de 400 lojas participantes.
A campanha teve impacto positivo na marca Macy’s gerando mais de 100 milhões em retorno de midia expontânea via relaçoes publicas.