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GLOBO INTERNATIONAL & MACY'S

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Brazil’s Globo TV currently boasts 30% of the open TV broadcast shares in the country as well as 64% of the advertising market shares. In 2012 they wanted to raise awareness for their brand and increase Globo TV channel subscriptions within the United States. Romi Azevedo championed a partnership between Macy’s and Globo that featured Globo’s TV talent in Macy’s $20 million multi-media campaign and launched events showcasing Globo’s TV International channel at Macy’s stores. Ms. Azevedo led the Brazilian talent selection and negotiated the installation of Globo TV kiosks and promo material at 10 key markets. The campaign increased awareness for both Globo’s brand and the Globo TV channel, positioning them as the most important Brazilian media company. The campaign also increased US based subscriptions and showed Brazilians that Globo is positioning itself to be a “global” brand.
Visando aumento de visibilidade da marca Globo e incremento do numero de assinantes no mercado americano, com foco na comunidade brasileira no exterior, Romi estruturou uma parceria inédita entre Macy’s e Globo Internacional.
Seu trabalho envolveu o desenvolvendo estrategia de marketing, negociação de espaços para merchandise da Globo TV dentro das lojas Macys nas 10 principais praças, passando pela escolha de casting, time criativo e coordenação do evento .
A campanha multi media de mais de $ 20 milhões foi veiculada na Globo Internacional e canal interno da Macys com grande geração de midia espontânea.
O resultado foi não apenas a visibilidade da Globo Internacional bem como o aumento de assinantes, mostrando que a Globo pode se posicionar como uma marca global.